El passat 25 de febrer els estudiants del Goar van endinsar-se en el coneixement de la història del territori
Per: Sergi Márquez, Erik Leal, Iker Sánchez, Mario Avelino, Iván Carrasco, Iker Hurtado

El passat 25 de febrer, l’alumnat de 4t d’ESO de l’escola Creixen Goar, de Viladecans, va anar d’excursió al Museu d’Història de Catalunya, amb l’objectiu d’aprofundir en els fets més rellevants de la història del territori, des del Paleolític fins la mort de Franco al 1975.
El Museu d’Història de Catalunya mostra la història de Catalunya amb una col·lecció d’objectes i documents. Va ser creat l’any 1996 pel Govern català.
L’interior del museu es divideix en 7 parts:
- La primera etapa es diu Les arrels que tracta des del paleolític fins al segle V.
- La segona etapa es diu El Naixement d’una Nació que tracta des de l’any 771 fins al segle XII.
- La tercera etapa, anomenada La Mar Nostra, tracta sobre la conquista de Mallorca i València.
- En la quarta etapa tracta del creixement econòmic de Catalunya i s’anomena El perifèric de l’Imperi.
- La cinquena es diu Vapor i Nació que tractarà sobre el naixement de la industrialització sobre Catalunya.
- La sisena etapa s’anomenarà Els anys Elèctrics i tracta s’obre l’expandiment d’energia de la C.A.
- I l’última etapa es diu Derrota i Recuperació que tractarà sobre la dictadura l’any 1975.
La majoria dels alumnes han valorat positivament l’activitat, dient que era molt bon museu, també que les activitats que els van donar per fer van ser molt bones per aprendre i, a més, asseguren que la guia va ser molt educada i bona per aprendre. Resumidament, la valoren com una molt bona experiència perquè s’ho van pasar molt bé i van millorar la seva cultura.
